måndag 18 augusti 2014

Spindle-stripe cowl!

Har till min stora lycka och förvåning lyckats spinna två små nystan alldeles eget garn! 
Jag Googlade och hittade ett sätt att ånga entrådigt, handspunnet garn för att det inte skulle krulla upp sig,och satte igång att sticka så snart det torkat! KUUUUL!!! säger jag bara! 
Helt såld efter ett besök hos Lillemor Limmo-design, så nu blir det troligtvis en hel del spunnet framöver!!! 

Mönstret blev liksom till eftersom och finns här om nån mer har lite garn till ett lagom litet projekt!!







6 kommentarer:

  1. Finns mönstret inte kvar på spindle-stipe cowl? Min sida blir blank eller gör jag fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, vad konstigt... Jag får fram den om jag klickar på länken. Ska kolla upp det, tack för att du säger till!

      Radera
    2. Hej
      Idag fick jag ut mönstret. Skall bli spännande att sticka.

      Radera
    3. Toppen! Hör av dig om du funderar över något!
      Jennie

      Radera
  2. På sida två står det: När du har 113 m på st stickas mönster enligt följande. Har stickat om tre gånger och undrar ifall där inte skall stå 133 m istället? Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen du har så rätt, 133 maskor ska det vara! Tack snälla du för att du uppmärksammade mig på det!

      Radera