lördag 19 oktober 2013

Afrikadjur över hela kroppen!

Barnen växer så det knakar, och behöver verkligen lite nya kläder. Storkillen (snart 5) fick uppdraget att designa sina kläder som han ville. Det tog inte mer än ett par minuters bläddrande i Stoff och Stil katalog förrän han bestämt vad de skulle ha: Afrika-djur skulle det vara! Han visste precis vilket tyg som skulle vara till byxorna, hur de skulle se ut och vad lillasyster skulle få. Bara för mamman att verkställa! =)
Eftersom jag inte hade något mönster som passade fick jag klippa lite på känn, mäta, sy och sy om. Tillslut blev det i alla fall en klänning och tights till lilla damen och en t-shirt och mjukisbyxor till stora killen.

Det har blivit mycket virkat den senaste tiden, så det var riktigt länge sedan jag motionerade symaskinen. Kul var det, och glada blev barnen. Lillsessan vägrade ta dem av sig när hon skulle sova. Ett helt ok betyg kan jag tycka...

Eftersom jag tänkte att de skulle kunna ha dessa kläder ett tag, har jag sytt klänningen med knytband bak. Då går det bara att knyta upp eftersom hon växer. Byxorna har jag sytt med resår i midjan och nertill. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar