söndag 20 oktober 2013

Virkade dukar till grannen

Mina barn pep iväg till grannarna häromdagen. Ett par på 80+ som är så goa och snälla med barnen, som nästan bor i deras glassfrys om somrarna...

I alla fall hade denna granne bläddrat i ett nummer av tidningen Hemmets Journal, och sett en duk som hon tyckte var så vacker. Skulle jag nu kunna vara snäll och hjälpa henne med denna duk, så hon inte längre orkar det där med att virka..? Ja, såklart man hjälper en granne i duk-nöd! Jag pinnade hem och grävde fram lite garn ur gömmorna och satte igång att virka. Helt nöjd ska jag dock erkänna att jag inte blev med duken, så jag gav mig i kast med att även virka den andra duken på samma uppslag i denna tidning. Blir den inte så fin kan hon ju i alla fall få två halv-fina dukar. =)

Glad blev hon i alla fall, och det är ju huvudsaken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar