lördag 19 oktober 2013

Virka armband av O-ringar

Sprang och jagade en 5-åring bland hylla efter hylla efter hylla med bildelar och skruvar och verktyg, och såg plötsligt något jag bara måste ha. På en hylla hängde miljoners påsar med o-ringar i alla möjliga storlekar och varianter. "Perfekt!" tänkte jag och grabbade tag i ett gäng. Jag såg nämligen framför mig en fantastisk möjlighet att virka något snyggt! Snabbt och enkelt virkar man alltså ett armband av o-ringar!


Virka runt en ring i taget, fasta maskor tills ringen är täckt. Sy sedan ihop ringarna till lagom storlek. Fördelen med att virka på gummiringar är att det blir elastiskt, så låset visade sig egentligen vara överflödigt... =) Här har jag använt 5 ringar, 3/4", bomullsgarn 8/4 och virknål 2,5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar