lördag 19 oktober 2013

När katten är borta...

De flesta kanske skulle överraska med att köpa en blomma eller lite godis när maken är borta några timmar. Men inte jag. Galen som jag är sätter jag igång och målar om köket medan han är på konsert. Vi var nämligen inte riktigt överens om huruvida det var nödvändigt att måla om eller inte. Jag tyckte det var akut nödvändigt då vi målat köksluckorna så fina och barnen ritat både här och där på den gröna tapeten. Han tyckte att nu får det räcka. Då får han helt enkelt skylla sig själv när han drar på konsert och lämnar mig och barnen ensamma med ett helt hus!
Vi målade och målade till långt in på natten, men vi hann klart! 2-åringen somnade efter en stund och lika bra var det då hon ville måla både här och där, men 5-åringen var vaken till närmare midnatt. Minstingen kom snabbt på att om man lägger handen där det är nymålat blir det dels ett snyggt märke på väggen, dels blir man smutsig om handen och får gå och plaska med vatten en stund. Jättekul!!!

Jättefint! sa maken när han kom hem, -men nog är du lite knäpp!
Japp, jag bara håller med, och nästa gång tror jag faktiskt jag kör på en blomma och lite godis...
Så här blev det!

Och så här såg det ut innan vår lilla kupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar