söndag 20 oktober 2013

Sommarvärme, plantsättning med Robin Hood och nya gardiner till köket!

Ville sätta upp en ny gardinkappa i köket, men jag är ju alldeles utan. Vad göra då om inte plocka fram en gammal IKEA-längd som är färdig för slakt?! Jag kapade den till lagom kappstorlek och piffade till den med en vacker spets som jag köpt på NBC second hand för en halv evighet sedan. Vips så hade jag min nya gardinkappa i köket, och det gick faktiskt fortare än att åka till tygaffären och köpa en.


För tid är det lite ont om i dagsläget då huset ska målas och planten ska sättas i skogen. Med två små bustroll runt benen finns alltså inte mycket tid till annat. Tur då att man har medhjälpare i skogen... =)

Den här häftiga monsterroten höll oss också sällskap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar