söndag 20 oktober 2013

Stickad kofta!

Tillbaka till min check-lista! Jag har ju gjort en lista med saker jag tänkt försöka fördjupa lite i. För ett tag sedan bockade jag av att sticka hålmönster, men jag har ju svårt att inte dras med i det roliga så jag gjorde ett arbete till med hål. Den här gången blev det en kofta från samma mönstertidning som boleron jag gjorde först. Drops nummer 139.

Koftan var rolig att sticka, och eftersom den är stickad nerifrån och upp från framstycket och sedan uppifrån och ner på barkstycket var den väldigt lättmonterad. Bara sidsömmarna och knytbandet att fixa med sedan koftan var färdigstickad. Är inte överförtjust i att montera saker ska jag ärligt säga, så det var positivt! Koftan blev lite lång för en som är kort som en tax som jag, så vi får se om det blir en sån där sak som blir liggande eller om jag kommer att våga mig på att använda den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar