lördag 19 oktober 2013

Stickade tofflor med körsbär!


Har stickat ett par tofflor med röda körsbär.
Dessa körsbärstofflor har jag stoppat i ett kuvert och lagt i en gul brevlåda på väg till en person som har det lite kämpigt, och som ploppar upp i mina tankar många gånger varje dag. Kunde jag skicka hela världen i ett kuvert skulle jag göra det, men den här gången fick det bli ett par tofflor.

De var lite trixiga att sticka, då jag inte stickat flerfärgsstickning på länge, men de var samtidigt väldigt roliga att göra. Jag har i stort sett följt beskrivningen, men som vanligt kunde jag inte låta bli att freestyla lite och ändra beskrivningen. Dels för att jag tyckte de verkade bli sanslöst stora i storleken, dels för att det ju är mycket roligare så... =)
Mönstret kommer från boken "Sticka sockor" av Bronwyn Lowenthal. En fin bok med många roliga sockmönster. Kanske inte så många modeller för nybörjare, men jag tycker man blir väldigt inspirerad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar