söndag 20 oktober 2013

Nya pallen till hallen!

Hittade en gammal pall på loppis som jag tänkte kunde bli fin med nya kläder.
Jag virkade en ny sits och fodrade med en bit bomullstyg som jag sköt fast med häftpistol. Pallen kostade hela 10 riksdaler på världens bästa NBC-loppis i Gottne, och visst blev den ganska OK efter en liten mini-makeover?


Nya pallen till hallen färdig!

Inspirerad av min duktiga virkkompis Pernilla valde jag att virka en typ av Ripple-mönster på pallen.

Pallen i hallen innan klädbytet!


Virka ett antal lm, beroende på pallens bredd, jämt delbart med 14. Här har jag virkat 42 m med virknål 4 och bomullsgarn 8/8.
1. 3 lm = 1:a st, 4 st. hoppa över 4 m, 5 st, 3 lm, (5 st, hoppa över 4 m, 5 st, 3 lm) tills 5 m återstår, 5 st.
2. 3 lm = 1:a st, 1 st i samma m, 2 st i samma m, 1 st, hoppa över 4 m, *3 st, (2 st, 3 lm, 2 st) i lmb, 3 st, hoppa över 4 m*. Upprepa från * till * tills 3 m återstår. Virka 1 st, (2 st i samma m) 2 ggr.

Jag avslutade med att virka 1 v st med svart garn längs varje långsida. Sedan virkade jag med beige garn så här längs långsidorna:
1. 2 fm, 2 st, avsluta v med 2 fm.
2. 2 fm, 1 lm, 2 st, 1 lm, avsluta med 2 fm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar