söndag 20 oktober 2013

Igång med höstkoftan!

Sådär, då var jag igång med höstkoftan (och en hel hög andra projekt som jag inte låtsas om just nu...)!
Har dock inte riktigt bestämt mig ännu om det ska bli en kofta eller en tröja. Tror det lutar åt en tröja modell större som man kan dra på sig när det blir lite kyligare.

Nu får jag även chansen att testa mina Knitpro Nova. Köpte för en tid sedan ett prova på-set med Knitprostickor i trä, metall och plast. Jag har provat plast och trä, men som sagt inte metall ännu. Plast är inte min favorit, men sedan jag köpte stickorna har jag i princip bara använt mina trästickor. Eftersom de är i storlek 5 har jag låst mig alldeles vid arbeten där jag kan använda dem. Metallstickorna är i storlek 4, så jag kan avslöja att tröjan/koftan i alla fall kommer att stickas med storlek 4 i muddar och storlek 5 (mina älskade trästickor) i övrigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar