lördag 19 oktober 2013

Presenter till baby!

Visst är det något speciellt att få göra något till en liten nyfödd bebis?!?
Man kan ju sitta och titta på de små underverken i timmar!
Strax före jul fick mina barn en liten kusin. En helt underbart liten söt prinsessa som jag såklart genast måste göra något till. =)

Det blev en liten tunn, stickad kofta i Regiagarn. Kanske lite stor än, men de växer ju så det sprakar de små liven.
Min lilla bebisdocka Petter får sitta modell åt koftan. 
                                                 
Mönstret till koftan kommer från detta häfte.
Knapparna på koftan är små sköldpaddor...
Jag gjorde även en blöjtårta.
I mitten göms en babyfilt i fleece, virad runt en rundstav i trä. Därefter har jag rullat blöjor, med ett gummiband runt och byggt våningar runt stommen. Sedan har jag dekorerat med en mössa och en haklapp som jag sytt, en napp, en body några dregglisar osv. Den färdiga tårtan har jag virat in i cellofanpapper.

En blöjtårta är en rolig present till nya små människor. Blöjor behövs ju en och annan... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar