lördag 19 oktober 2013

Vinterns varmaste tröja

Jag ville ha en riktigt, riktigt varm vintertröja i ull, och föll pladask för denna. Modellen var alltså inte så svår att välja. Jag fick dock ett plötsligt anfall av svår beslutsångest när jag skulle beställa garn, då jag till min stora förvåning upptäckte att det fanns fler färger än rosa. Jag funderade hit och dit och var inne på ljusblått, turkost, vit, grått och alla möjliga färger, men hur det nu var så slutade det i alla fall att jag beställde rosa garn! Rosa är ju liksom...jag.

Jag har inte mönsterstickat så mycket tidigare, men jag måste säga att detta gav mersmak. Jag är så glad att jag samtidigt beställde garn till en mönsterstickad poncho också, då tröjan gick så pass fort att sticka. Och hör och häpna; ponchon blir LILA!
Mönstret till tröjan är från Drops, och finns här!




Så här blir den lila poncho jag börjat sticka. Här finns mönster till den, också från Drops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar