fredag 18 oktober 2013

Gå bort-presenter!

Ibland är det roligt att ha någonting med sig när man hälsar på någon. Jag tycker inte att man behöver komma springande med presenter så fort man tittar in till någon, det skulle ju bli väldigt jobbigt och ett fasligt presentande, men ibland så...

Förra veckan åkte jag och barnen och hälsade på en av mina bästa vänner som liten och hennes små guldklimpar. Det var jättelänge sedan vi träffats och kändes verkligen roligt, så jag satt tillsammans med 4-åringen och knåpade ihop lite gå bort-presenter till sent på kvällen. Han var väldigt bestämd om hur det skulle se ut, så det var bara för mamma att lyda order och virka!
Det var för övrigt en mycket trevlig dag, och när jag väl fått barnen med mig hem somnade de som små utslagna änglar i bilen. =)


Har gjort äpple/päronsaft. Receptet finns i ett tidigare inlägg, men den här gången skar jag ner bitar av päron också. Oj, vad mycket päronsmak det blev, trots att jag hade mest äpplen. -Mums!
Såklart piffade jag till flaskan lite med en virkad "mössa".

Virka 3 lm och slut dem till en ring med en sm i 1:a lm.
Virka 6 fm om ringen.
2 fm i varje m varvet ut.
(1 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
(2 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
Ett enkelt varv med nedtag i yttre mb.
5 enkla varv. (I det 4:e varvet virkade jag in en gummisnodd)
(5 lm, hoppa över 3 m, 1 sm) 6 ggr.
(2 fm, 3 st, 2 fm) i varje lmb från förra varvet.


Nu ska jag och barnen ta en promenad och hänga lite saft på dörren hos någon...
Kram på er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar