fredag 18 oktober 2013

Hjärtekatten heter Otto!

Får jag bli din hjärtekatt?

Lilla barn får jag bli din Hjärtekatt?
Får jag plats hos dig någonstans?
När du är rädd för imorgon, så lovar jag att
Du får hålla i min svans

När du är ensam om natten och gråter
När du är ledsen som man är ibland
När åskan går och det mullrar och låter
Är vi tillsammans tass i hand

När solen skiner och du är glad
När du är lycklig och världen är din
Då ska vi skratta tillsammans, och dricka varm choklad
Och du får lägga din nos emot min




Nu är den alltså klar, lilla hjärtekatten Otto. Då de fantastiska initiativtagarna på hjärtekatten har semester just nu får han sitta här hemma hos oss några veckor, i väntan på att få träffa något litet barn som vill vara hans vän. Har du ännu inte gjort det, så gå in på hjärtekattens blogg och läs om hur du har möjlighet att glädja ett litet hjärtebarn, eller titta på alla hjärtekatter som folk bidragit med hittills. Där finns också beskrivningen till katten.




Än en gång uppmanar jag alla virk-glada människor att virka en liten hjärtekatt till hjärtebarnen på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg, eller Skånes Universitetssjukhus i Lund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar